torsdag 10 januari 2013



Mjau!

Jag vet, tänker för mycket, men det här som händer nu - det ryms liksom inte in i mitt huvud. Och det är inte som att vi katter inte ibland fått bära hundhuvudet förr. Men jag säger bara Depardieu! Den mannen drar ner allt vi katter byggt upp av förtroende mellan människa och katt sedan egyptisk tid. Har nån sett den där bilden där den sentida versionen av en rysk envåldshärskaren i form av Putin och den franska... ups... jag menar ryska skådespelaren Depardieu skakar tass - ja, där har vi sannerligen fått en up to date version av Asterix och Obelix. Jag säger bara Vive la France! - där slapp ni ett riktigt rötägg; Depardieu kommer att passar perfekt i Ryssland med de andra korrumperade busarna.

Ryskt medborgarskap är till salu! Nån som vill köpa?! Andra än miljonärer göre sig icke besvär till det förlovade skatteparadiset Ryssland!

Anna-Lena Laurén har tydligen förryskats riktigt ordentligt, hon skriver på sin moskvablogg å Huuuuusis (Huvudstadsbladets) vägnar: "Det finns något i Depardieus uppblåsthet som tilltalar mig. Man kan tycka vad man vill hon honom, men han är åtminstone sig själv." Stalin och Hitler var också sig själva, men jag är inte tilltalad.

Nu har Gerhárd Depardieu fått, inte bara ryskt medborgarskap i expressfart, han har också fått rysk folkdräkt och två kattungar. Man tar sig för pannan, var ska denna fars & dokusåpa sluta?! Känner att jag borde organisera katternas befrielsearme, en katternas motståndsrörelse! Men hade inte bautastensleverantören Obelix en pytteliten hund egentligen, Idefix?!

Må inte världen (och KGB-aktiga Husis-journalister) glömma Pussy Riot och Anna Politovskaja! De är, var - också sig själva! Men Putin, den ärkebanditen, han vill att fruntimmer ska veta sin plats! Liksom katter! Somliga finner sig i denna världsordning, andra stretar emot för allt vad de är värda - med morrhår, klor och svans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar